Яких змін чекати?

Однією з найважливіших подій пленарного засідання Парламенту 4 березня стало прийняття за основу законопроекту № 3427 – про внесення змін до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Його ініціаторами стали більше 40 нардепів. Що ж готує цей Проект Закону та які штрафи передбачені за дискримінаційну рекламу, дізнавалися Знай.ua.

Верховна Рада - фото ВРУ
Верховна Рада - фото ВРУ

Нові положення і майже 400 заведених справ

Під час голосування законопроект № 3427 зібрав 266 голосів "за".

"Держпрожитслужба за останній період зареєструвала близько 390 справ, де почався розгляд за скаргами про дискримінаційну рекламу. Мова йде про пошук механізмів реагування на дискримінаційну рекламу, тому що, станом на сьогодні, судді не мають достатніх підстав виносити такі рішення. В чинному законодавстві частково прописані обмеження, але механізмів, на жаль, немає", - зазначає голова підкомітету з питань дотримання Україною міжнародних зобов'язань у сфері захисту прав людини та гендерної політики Марина Бардіна.

Верховна Рада - фото rada.gov.ua
Верховна Рада - фото rada.gov.ua

Популярні новини зараз
"Ощадбанк" блокує пенсійні картки: хто може втратити останні копійки Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Показати ще

За словами нардепа, даний законопроект і стане своєрідною "добіркою" із деталізованою термінологією і новими положеннями щодо посилення законодавства "Про рекламу".

"Практика протидії дискримінації в рекламі існує вже в низці країн: Британії, Фінляндії, Іспанії, Польщі. Нас підтримав головний Комітет, Міністерство соціальної політики, а також цей законопроект відповідає вимогам Конвенції ООН з ліквідації всіх форм дискримінації та взятим Україною зобов'язанням по Угоді про Асоціацію", - відзначає народний депутат Марина Бардіна.

Марина Бардіна
Марина Бардіна: Facebook

Штрафи і заборони

Згідно із положеннями законопроекту № 3427, дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, яка:

  • містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;
  • принижує гідність людини за ознакою статі;
  • демонструє насильство за ознакою статі;
  • містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.”

Законопроект 3427 - скріншот
Законопроект 3427 - скріншот

Як зазначено в Законі України "Про рекламу", недобросовісна реклама забороняється. А рішення щодо визнання її недобросовісною приймають державні органи. Тепер же до "заборонного списку" додався ще один пункт – дискримінаційна реклама.

Законопроект 3427 - скріншот
Законопроект 3427 - скріншот

Згідно із внесеними змінами, рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 600 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 10,5 тис грн) приймається виключно центральним органом виконавчої влади.

Правоохоронці, фото: Нацполіція
Правоохоронці, фото: Нацполіція

А штраф за повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у 30-кратному від передбаченого за ці порушення розмірі.

Законопроект 3427 - скріншот
Законопроект 3427 - скріншот

Верховна Рада, Руслан Стефанчук - фото ВРУ
Верховна Рада, Руслан Стефанчук - фото ВРУ

Нардепи vs українці: "Відчуття огиди і примітивізму"

З приводу даного Проекту Закону деякі парламентарі висловилися і на Фейсбуці.

" Щойно проголосували за законопроект 3427 щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Фото або відео з жінками чи чоловіками напівоголеними можна. І фото з напівоголеними жінками чи чоловіками у рекламі білизни - можна. Але от при рекламі, наприклад, бетону чи м'яса – ні. Особисто у мене подібні реклами викликають відчуття огиди і примітивізму. Тож дякую колегам за таку ініціативу – сподіваємося, що такої реклами у нас більше не буде", - повідомила секретар Комітету з питань освіти, науки та інновацій Наталія Піпа.

Наталія Піпа - фото з Фейсбук (Н.Піпа)
Наталія Піпа - фото з Фейсбук (Н.Піпа)

А на власній офіційній сторінці нардеп навела приклади вищезгаданого "примітивізму".

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

Ця новина одразу ж викликала цілу хвилю коментарів.

"Дуже круто, що починаєте звертати увагу на такі речі! В нас ще далеко не всі люди розуміють чому це не прийнятно, на жаль, але завдяки таким крокам як цей, думаю поступово і це буде змінюватись", - пише автор одного з коментарів Sofiya Harbuziuk.

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

Відреагували на рекламне оновлення і чоловіки.

"Чекаємо на текст закону з переліком, що можна, а що ні", - відзначив на сторінці нардепа Остап Малашняк.

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

Та, схоже, положення проголосованого Проекту Закону виявилися цікавими і жінкам. Під постом народного депутата Наталії Піпи розгорнулася справжня дискусія.

Законопроект 3427 - коментарі
Законопроект 3427 - коментарі

У разі затвердження законопроекту № 3427 у другому читанні цей Закон набере чинності через 10 днів з дня, наступного за днем його опублікування.

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Також Знай.ua повідомляв, що Верховна Рада "спустить" 7 млн на квіти, фруктові соки і смс – останні закупівлі.

Українців саджатимуть на 8 років за "мінування" шкіл і лікарень – Верховна Рада затвердила новий Закон.